corona_informatie
https://almeerse.nl/files/library/2020819_almeerse%20covid19%20protocol%20aug%202020-versie%202%20update%20190820.pdfDe Coronamaatregelen voor de sport zijn ingrijpend en complex. Er zijn onderlinge
discussies over nut en noodzaak van deze ingrijpende maatregelen, MAAR:
"Wij willen er als Club echt alles aan doen om de kans zo groot
mogelijk te houden dat we dit seizoen kunnen hockeyen!”
Daarom hebben wij dit protocol opgesteld met inachtneming van de maatregelen en/of
adviezen van het RIVM, de KNHB, NOC/NSF en de gemeente. Dit protocol is leidend hoe
we met elkaar omgaan op het complex. Dit protocol volgt de laatste adviezen en kan dus
gedurende het seizoen nog bijgesteld worden.
Algemene regels
- 18 jaar en ouder: Houd buiten de lijnen altijd 1.5 m.
afstand van elkaar (ouders ook)
- Houd je aan de regels vanuit dit protocol
- Volg de aangegeven richting/looplijnen op het complex
- Volg de aanwijzingen van de aanwezige toezichthouders
- Houd je aan (quarantaine) adviezen van de overheid
Op de Club
Toeschouwers
- Max 200 per veld met 1.5M afstand
- <18 jaar onderling geen 1.5M afstand;
- Bij H1/D1 aanmelden voor wedstrijden
[procedure volgt nog]
- Niet schreeuwen/ geen spreekkoren langs het veld
Algemene hygiëne
-
Bij klachten: blijf thuis!
- Niezen en hoesten in ellenboog
- Desinfecteer je handen regelmatig;
Bij elk toegangspunt zal desinfectie neergezet worden
Op de Club
Borgen 1.5M
- Geen gebruik van kleedkamers en douches!
- Volg de looproutes en instructies van de Club
- Ga door het dichtstbij het veld aanwezige toegangshek naar het veld
- Veld op via eerste poortje (op het veld) en veld af door het achterste poortje
- Er kunnen max. 60 personen in het clubhuis
- Wedstrijdtafel staat binnen: alleen begeleider mag team aanmelden
- Max 4 personen tegelijk in de hal bij de wedstrijd tafel
- Max 7 personen tegelijk in de bestuurskamer of videoruimte
- Ingang toiletten ? toegangsdeur bij veld 2. Max 3 tegelijk in de toiletten
- Ingang wedstrijdtafel en bar ? toegangsdeur bij veld 3
Op het veld
Binnen de lijnen
Geen maatregelen
Buiten de lijnen
18+ overal en altijd onderlinge afstand van 1.5M
Hoeneveldje/ Oefenveldje alleen voor <18 jaar
Dugout
18+: max. 2 personen op 1.5M afstand. 18+: ook 1.5M afstand houden van kinderen.
Wedstrijden senioren: Er worden banken geplaatst naast dugout.
Eerste team dat speelt
op zondag plaatst banken/ laatste team ruimt ze op (staan in kast naast bar boven).
Op het veld
Bidons
Iedereen gebruikt een eigen bidon
Line up
Geef geen high five, maar stick five
Gedrag op het veld:
Vermijd fysiek contact dat niet noodzakelijk is, zoals groepssknuffels na overwinning.
Cornermaskers
Moeten voor elk gebruik gedesinfecteerd worden.
We plaatsen desinfectiemateriaal achter de doelen. Spelers dienen de maskers zelf te
reinigen. Teammanagers worden gevraagd spelers hierover instructie te geven.
Scheidsrechters zien erop toe.
Bij uitwedstrijden zelf desinfectie meenemen.
Teams
Samen rijden
Draag mondkapjes vanaf 13 jaar conform advies NOC NSF
Meldplicht bij ziekte
Bij klachten: blijf thuis. (spelers en trainers!)
Als je ziek wordt: laat je testen.
Als je Corona hebt ? informeer jouw LCO en trainer
Het team wordt geïnformeerd.
Het team dient alert te zijn op klachten maar mag wel spelen.
Indien (lichte) klachten ontstaan 10 dagen quarantaine in acht nemen
(in ieder geval m.b.t. toegang hockeycomplex).
Teams
Toezicht bij training en wedstrijden
Bij elke training of thuiswedstrijd moet er per team 1 toezichthouder aangesteld worden
die naleving van de Coronamaatregelen borgt. Deze toezichthouder spreekt anderen aan
waar nodig en neemt naleving serieus. Ook toeschouwers en spelers van bezoekende
teams.
Rol teammanagers/ aanvoerders
Bij de jeugd worden begeleiders of teammanagers gevraagd per maand een schema te
maken zodat het duidelijk is wie wanneer toezichthouder is.
Bij de senioren regelt de aanvoerder dat.
Bij de trainingen van de senioren mag een
toezichthouder ook op het veld staan met het team.
Overig toezicht
Nog meer toezichthouders nodig
Naast toezicht rondom de wedstrijd/ training, zijn er ook toezichthouders nodig voor
toegangshekken en in en rondom het Clubhuis.
Daarvoor zullen diensten beschikbaar
komen in de app onder "plan uw dienst”. We hebben de hulp van iedereen nodig om dit
in goede banen te leiden, dus help mee!
Herkenbaarheid
We vragen toezichthouders eigen Oranje hesjes te dragen.
Er zijn Oranje hesjes te leen voor toezichthouders. 1 per team.
Deze kunnen elke vrijdag tussen 17 en 19 uur opgehaald worden
op de club bij het CHZ kantoor. Leen de hesjes niet ongewassen
aan elkaar uit! Gebruik bij voorkeur eigen hesjes.
Los van de gezondheidsoverwegingen ook nog dit: De gemeente heeft aangekondigd
streng te gaan controleren. Bij niet naleving van deze regels dreigen hoge boetes of
sluiting. Houd je allemaal aan de regels en biedt hulp aan! Alvast veel dank.
Update 19-8-20 n.a.v. persconferentie 18-8-20
LOOPROUTES
bij COVID19 Protocol
Gelieve de looproutes te volgen om 1.5M onderlinge afstand te borgen.
Alvast dank!